20 August 2005

Omoikkiri....

Weekend datang lagi niss...n aku aikawarazu melayan blues aku..kalau dulu aku layan majalah 'Blues untuk Aku',then dah tukar tajuk jadik 'Aku dan Sesuatu'...sekarang aku pulak dengan blues aku sendiri.... maa semua org ada blues masing2...

Jumaat lepas baru dapat confirm letter,maknanya dah 3 bulan lebih stat aku masuk keja sini.Skrg dah diamanahkan pulak pada aku satu projek ni yg kalau ikut schedule tahun 2007 nanti baru abes...mak aih...dah lah tak cukup ilmu lagi,rasa betul ker ni..ore de ii no?...tte..tp bila tgk senior2 kat dept tu semua dgn projek masing2,so aku yg masih baru ni la yg patut menghandle projek tu...Cuma satu jer yg jadik kemusykilan aku...orang yg lead projek ni dr dulu semuanya resign..macam ada badi pulak.Sebelum ni Soh lead.Lagi 2 minggu nak cukup setahun dia keja sini,then dia dapat keja kat klcc dgn basic jer 3k..heh sapa tak nak kan.Then lepas Soh resign,Nizam yg dah 8 thn keja amik alih.Tp tak sampai sebulan,tiba2 satu hari tu dia dtg sebelah aku cakap mcm dlm kelambu pulak,slow2 jer mcm taknak org lain dgr..dia kata mintak aku handle projek tu,sebab dia nak resign,tp masa tu semua tak tau lg kecuali big bos jer..aku pun ooo kan je lah...kena la terima sebab masa tu aku baru jer selesai dgn projek lain.Aku tanya nape nak berenti?dia kata personal matter,bukan pasal keja tak best ker gaji tak naik ker...baru aku tau rupanya family dia nuu kat kelantan sana..so berat la nak berjauh2...anak pun dah ada sorang...sure dia yg baru 2 thn jadik ayah tu rindu nak tgk anak lepas abes keja...huuu....wakaru wakaru......ha?aku paham ker?kawin pun tak lagi....hish sedar la sikit...tp kalau kita yg bujang ni bleh pikir mcm tu,agaknya dia yg dah berfamily tu mesti byk n jauuhhh lagi yg dia pikir sekarang....hmm Nizam ganbare yo...ore kocci de ganbaru kara na....agaknya baper lama bleh aku tahan....

Lepas member dept,tak disangka2 pulak....kawan seperjuangan aku,Nadir...dia pun nak resign jugak..n jumaat lepas was his last day..Aku org pertama yg dia bgtau..ye lah dah la satu batch pegi jepun,turun naik nasib kitorg kat jepun pun sama sebijik jer.Aku dah agak yg dia itsuka akan berenti jugak.Tapi reason dia kuat,semua org boleh terima...tempat keja jauh ngan rumah.ye lah nak berulang dr bangi ke shah alam...tiap2 hari,pulak tu dgn Skyline dia yg pakai minyak mcm minum air sirap ais time tghari buta...pergh....kira bagus jugakla dia dapat tahan 3 bulan berulang gi keja mcm tu...


Sebab kengkawan lain byk yg sibuk..so aku,nadir ngan 3 org lg member gi bowling jer lah,pastu layan kfc..kira ok la sbg farewell party kecil-kecilan.Ari tu pun dapat jugak aku bagi kenangan pekat2 manis utk nadir supaya ingat bowling ingatlah aku,heh...ari tu buat pertama kalinya average bowling aku utk 3 game lebih 200....155-245-231..so heikin 210!! fuh...aku sendiri mcm tak caya jgak.Mmg ari tu berangan gak nak capai 200,tak sangka pulak 2 game berturut2 bleh dapat,huh!.Plus...2nd time plak dapat 8 straight strikes!!(1st time masa main kat Sunway dpt 267!..pun main dgn nadir jugak)..uiyo..uiyo...kasi can aku hepi 5 minit jap bleh....la la la la la.........

Hepi?..Saikin hisabisani aku dapat omoikkiri rasa hepi masa2 beriadah mcm boling tu..satu lagi masa kat umah akak.Esp kelmarin,baru masuk kat pintu jer Raha dah panggil dari dalam....aaAAaaCHHikkk...!! heh sronok tgk dia yg tgh cepat blajar n membesar tu...walaupun tak reti cakap lagi,tp dah boleh paham cakap orang....satu jer yg lawak smalam,time gi makan kat kfc,akak tunjuk ayam sambil ajar kat raha..'ni ayam'..raha pun jawabla 'aayaam'...pastu akak cium kiri kanan pipi raha pastu ajar...'ni sayang...' then raha pun jawabla....'aayaaamm'...heh tergelak kitorg kat situ...


Lain dr tu...tune kepala aku cepat btul turun...kalau dulu member dept buat lawak ker kenakan aku ker,aku nori-nori n buat lawak balik,tp skrg bleh tersengih jer nak cover problem.Mcm 'hepi' tu aku tak deserve skrg..sbab aku penah,mungkin tengah,...buat dia tak hepi...huu.......
Rabu lepas,aku terserempak dgn dia kat klinik kilang,tgh duduk..nampak muka dia tak bermaya,mcm letih..lepas tu baru aku tau dr member aku yg pagi tu masa assembly dia pitam n pengsan...kawan aku ckp assembly ari tu mmg lama dr kebiasaan..n dia aku agak masih tak abes demam lagi dr minggu sebelum tu,ditambah lagi keja dia yg nampak mcm selalu sibuk,..minggu tu pulak family dia sure byk buat preparation wedding abang dia...awak otsukare...karada daiji ni shite ne....to itte agetakatta....
Cuma masa aku terserempak dgn dia kat klinik tu,serius niss...aku tanya sebab aku terkejut tgk dia kat situ,nak tau apa yg berlaku.Tak sempat lama kat situ,dia mintak aku pergi...suara dia mcm.. mengeluh, takut,...
niss..nape niss?..teruk nya aku dulu sampai jadik camni...
sori awak...
rasa cam nak nangis jer....


Ya Allah...beri aku kekuatan...tunjukkan aku jalan...



No comments: