12 September 2005

Kita Kawan-kawan tak Mau Lawan..

Ari ni..alhamdulillah,satu lagi benda yg terbenak kat kepala ni dapat aku buang jauh2...syooh!syooh!...

Ada sorang mamat tu yg aku cukup hangin kalau terserempak dia...knapa?sbab timing aku kenal/first time jumpa dia mmg buruk giler...saat aku depressed dgn hubungan aku,alih2 dia ada kat tgh2...mcm....mcm apa ntah...macam2 adaa.....
Lepas2 tu bila nampak@ terserempak dgn dia aku jadik tensen,so buat2 tak nampak or kalau nampak pun aku buat dono je...padahal dah kenal skit...
Sampai la ari ni...aku rasa aku takleh nak trus membangang camni..last2 aku pegi jumpa dia..kebetulan dia tgh sorang2 isap rokok depan ofis aku....

"...err Roy kan?.." (huruf hujung bukan dlm nama sebenar)...
"a ah...hssst..." (bunyik dia sedut rokok)
" aa pekabor...lama tak borak dgn ko.." ..sambil duduk kat bangku depan dia...tgk muka dia mcm tertanya2...
"oo heheh...."
"ko budak jepun gak kan?..."
"aa ha'ah.." (bagus,bleh aku switch on otak broken malay-japanese aku nih....)

"Ko rasa lepas first time kita jumpa dulu,aku ni jenis tsumetai (sombong,cold) ker?"..
"Ha tsumetai?..eh takdelah..."

"Huu(amik nafas)...ok Sori la Roy..Actually aku yg selama ni dok buat tsumetai kat ko...tak bape nak tegur sgt.Sbab... masa first time jumpa ko dulu tu,aku ochikomu giler(depressed)....sori okeh.."

"Eh takde ape2 pun....tapi mmg ada terpikir jgak..eh mamat ni ntah2 marah aku kot,ingat aku kacau budak tu.."

"hmm masa tu...memang pun.."

"Heh memang ker??Heheheh..."
"Relek beb,..aku pun dah ada kat luar sana.."

"aa tu aku ada dgr gak...tapi dah lepas2 tu la baru aku dgr.."

"oo..."
"Aku pun dgr2 pasal korang pun dari budak2 lain jugak..."

"oo yer ker..."

....then borak sikit2 pasal keja,pasal part-time business dia, tp tak dpt nak borak panjang sbab pastu dah ada sorang dtg merokok kat bangku aku tu...

"Ok Roy tq...sori okeh..bebila borak lagi..."

"okeh no hal punya.."


Huu...rasa ringan satu kepala..takde bende,takde ape,takde sapa yg salah pun..Tapi sendiri bikin masalah,sendiri rasa tensen,sendiri yg tak betul...

But then alhamdulillah,sendiri jugak dapat selesaikan....

Syukur Tuhan,
Taknak aku carik lawan,taknak aku ilang kawan...
Semoga kita tak tikam belakang kawan,
Semoga ukhwah terus berkekalan.....

Cukupla sorang jer,yg masih aku tak tau...yg masih aku rindu.....


No comments: