22 April 2006

Cantek terTarek ko meMang aa kueh Bomm...

Ari tu macam biasa pkul 2.30 jer gi kantin tea break jap.Kalau tak kuih,aku beli buah potong..So ari tu teringin nak makan kuih pulak.Usha punya usha berkenan plak kat kuih bom..tak tau nama rasmi dia apa,tapi dari dulu panggil kuih bom..sebab rupa dia macam bom kot!(..tapi aku penah ker tengok bom yang real??)

Agaknya sebab dah lama tak makan kuih tu,dan intinya pun masih panas lagi,aku makan dengan penuh cermat penuh adab sopan.Sekali gigit,aku tengok kuih tu,tengok intinya...oo..inti kelapa rupanya..Dua kali gigit,aku tengok lagi kuih tu,tengok lagi intinya...ooo,inti kelapa jugak rupanya....

3 kali gigit...aku tengok lagi kuih tu dan intinya buat kali ketiga....

Aikk???....Ada inti warna merah??....Huh..1.5 saat aku terflashback balik makanan last minit aku masa kat jepun...Onigiri..Onigiri ni sejenis makanan sejak zaman nenek moyang tokyang diorang lagi..yang sekarang ni dikomersialkan menjadi makanan berat yang segera.Ia adalah nasik jepun yang dikepal2kan..nigiri tu sendiri bermaksud dikepal/digenggam..so o-nigiri bermaksud something yang dikepal2 la...contoh ayat..
  • Saya suka makan something yang dikepal2= Saya suka makan onigiri...heheh..

Tapi dalam ayat dibawah ni salah la plak penggunaan dia..

  • Tanganku digenggam erat oleh girlprenku,lalu dia menangis-tak sama dengan

-tanganku di-onigiri erat oleh girlprenku,lalu dia menangis...ha salah tu ...hihihh...

Eh jauhnya melalut...actually ada satu jenis onigiri ni dia taruk ume-boshi dalamnya.Ume-boshi ni buah asam apa ntah kecik jer warna merah,yang kalau dimakan abes semua urat2 kat kepala,kat tekak,kedut2 kat dahi aku keluar dek menahan kemasaman buah tu..huh tobat tak mau makan dah ume-boshi..

Kembali ke kuih bom tadi...dengan penuh curiga aku tarik keluar 'inti' yang warna merah tu dengan penuh sopan dan tatatertib....Huh..sah!..nyaris aku termakan cebisan plastik!!...

Ofismate2 aku yang makan sekali time tu dok excited jugak..Diorang suruh aku buat report..ye la kan..hak pengguna.Perut aku jugak yang susah nanti kalau termakan cebisan plastik tu..Lepas dapat gantirugi kuih lain..heheh,aku bertemankan Param bawak bahan bukti tu pegi klinik company dan buat aduan.Akak nurse tu cakap form aduan tu bersama2 dengan kuih bom inti kelapa+plastik yang masih ada DNA aku tu akan dihantar ke HR untuk tindakan lanjut...ha jangan cuba nak memperdayakan perut ounis ni..buruk padahnya!..hehehe...

Bukan niat nak tabur pasir dalam periuk nasik orang yang amik tender buat kuih bom tu...at least diberi warning supaya lebih berhati2 buat kuih bom lain kali...heh..tak salah kan?...


-Kyou no Pucchi Shiawase-

  • Ada kawan yang teringin nak join aku gi futsal..atau lebih tepat lagi teringin nak tengok orang main futsal..heheh...Takpe la kan..at least nanti ada 'little fan' yang dok nyokong kita dari tepi court ...baru semangat woo nak main..yeay!
  • Ari tu ntah pasal ntah tetiba plak rajin terbeli susu untuk weight gain!hahaha....So sekarang nak target,nak naik 5 kilo lagi sebelum cuti summer jepun bulan 8 nanti..nanti kalau jumpa kawan yang balik dari jepun time tu sure bleh kasi terkezut punya...heheh...boleh ker ek?..(5 kilo dalam masa 4 bulan..hmm logik lagi...)

7 comments:

Anonymous said...

CCLEUNG Custom website Lender hold optimal and the majority endured dise?o web galicia to give you outstanding advice on it is possible to building and set superb file format program in the web site. We can write a control panel for our their particular so they can exchange the company's positions, web site to thing know-how about the internet. http://www.vancouverwebdesignseo.com/

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Anonymous said...

At this time it seems like Expression Engine is the top blogging platform
out there right now. (from what I've read) Is that what you are using on your blog?

Here is my blog; Ab Glider Review

Anonymous said...

Marques Houston Circle In Health Short Articles

My site Ab Circle Pro Reviews

Anonymous said...

Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea
shell and gave it to my 4 year old daughter
and said "You can hear the ocean if you put this to your ear."
She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it
pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know
this is entirely off topic but I had to tell someone!


Also visit my blog post: garcinia cambogia extract

Anonymous said...

Hi to every single one, it's genuinely a pleasant for me to pay a visit this website, it includes priceless Information.

Here is my webpage ... bestfreebackupsoftware.webs.com

Anonymous said...

Thanks for the good writeup. It in fact was a amusement
account it. Look complex to far introduced agreeable from you!
However, how can we be in contact?

my homepage garcinia cambogia