26 December 2007

Cik Elly Berkrismess??..

Krismes 2007..

Bangun pagi nak gi ofis..(pesal la kena masuk keja gak ari nih).. Macam biasa siap2, keluar rumah, carik cikElly, raba2 sikit(err..stat enjin,lap side mirror, pakai helmet daa..)dan merempitlah aku ke KL bersama cikElly..

Sampai kat tol Jalan Duta,keluar jer dari lorong motosikal tu kat depan sana nampak polis trafik tengah buat road block..banyak lori,keter yang kena tahan...termasuk la aku sekali..heheh..aiseh kena jugak..ingatkan skuter comei bleh lepas..:p

Polis officer yang tahan aku tu pun mintakla IC dengan lesen..huh..bulan 10 dulu baru jer renew tauww ;p...so dengan yakin bolehnya aku hulur jer lah..

" aaa dengan roadtax sekali yer.."

Ok..Aku pun off cikElly dan bukak seat tempat isi barang tu sebab aku sorok roadtax dalam tu..

Eh...jap...roadtax cikElly??.....

ErRRKK!!!....yang aku renew bulan 10 dulu roadtax cikSiL!!! aaa mhammmposshhh....

Aku capai roadtax cikElly...OKTOBER 2007! konfem kena sekeh kepala dengan pakcik polis nih....adusss...

Aku hulur jugak roadtax tu sambil buat muka paling comei sejak 28 tahun idup,dengan harapan polis tu belas kasihan kat aku..ala macam kucing Pussy dalam citer Shrek tu....huhuu takde maknanya!!

Polis tu amik roadtax yang aku hulur tu dengan tangan kanan dia, sambil dia sibuk dok belek2 lesen aku kat tangan kiri dia....

"Mana ni...Kuantan? "...bila tengok alamat kat lesen aku tu alamat Kuantan dulu..

"Kuantan?...Ooo aaa...dulu dok Kuantan,sekarang tinggal kat Kota Damansara.." jawab aku macam orang nak kena saman....eh memangla!

"Kota Damansara??..Jalan mana?" tanya polis tu sambil toleh tengok aku dengan spek itam RayBan dia...dan roadtax aku masih kat tangan kanan dia...Chance ounis!!..aku cepat2 layan balik untuk alih konsentrasi dia yang macam nak belek roadtax aku plak...

"err..Jalan Cecawi..Seksyen 6"....

" Seksyen 6?..OOo..yang dari traffic light tu, terus lagi yer?.."

"hmm Aaaa...kalau ikut situ pun boleh jugak..nanti jumpa Shell,McD, KFC kat belah kanan..area2 belakang tu je lah.."... aku jawab walaupun aku tak tau traffic light mana yang dia maksudkan...:p

"Ooo..." sambil dia tengok semula lesen,pastu tengok roadtax aku seimbas lalu....yesss!!!

"Hmm OK"..sambil hulur balik lesen&roadtax aku...HUUHUUU..Yattaa!! selamatt!!....;P

"Err ada apa ari ni encik?" aku cuba kontrol ensem senatural mungkin...

" Ada operasi sikit..Ops asap, ops lesen...bla bla bla...."

"Oo...okeh timakasih encik!"...




On way ke ofis tu aku tak abes2 gelak sorang2...opps mungkin cikElly pun gelak sama kot...hahahaha....nasib oh nasib...:p

No comments: