29 June 2006

Nippon tadaima!

Ohayo...ALhamdulillah dah sampai jepun.Semalam pepagi dah sampai Kansai,Osaka.Lepak2 ilangkan excited jap then amik bas ke Shin-Nanba..pegi ofis kat Nanba Building,jumpa orang yang incharge kitorang,lepak lagi ilangkan penat,then pegi check-in masuk umah.Kemas2,tengok tv,terus tetido..pkul 9 mlm baru tebangun...huu..fenat fenat...

Ari ni 2nd day dah start training.Keja memang kena pakai computer,so nak ikutkan hari2 boleh update,tapi bergantung kepada kerajinan dan kefreean la kan..hihih...

Semalam yang bestnya,dapat lunch kat restoran italian Saizeriya!..heheh...ada kat subway bawah bangunan ofis tu jer...dulu masa kat fukui restoran ni antara yang selalu la aku pegi..Sedap,murah n boleh minum refill sampai perot kembong..heheh...amik menu yang selalu aku order dulu..peronchiino spageti n cinnamon focachio.Memula ingat nak amik saiz biasa,tapi sebab nafsu membuak2,aku order double size terus..ha amik kau,kembung perut dengan spageti n garlic jer malam tu!..haha..

kat sini plak restorannya siap ada kat subway jer,abesla jadik regular customer la aku kat situ..dah la waitress dia sorang tu comei giler ala2 bebudak morning musume tu...hish coobaa aann...hihihi....

2 hari kat Nanba,Osaka..
  • Culture shock...sebab orang2 sini semua comei2 ala2 artis!haha..agaknya aku dah lama tak tengok orang jepun kot..semua nampak cute jer...hihih...
  • Bila kemas2 barang kat umah...locker kat dapur tu penuh dengan maggi!..heheh..aku jer bawak 4 paket(kali 5 bungkus didalam).Ingatkan dah banyak dah..rupanya member2 aku bawak lagi banyak..azizul bawak 6 paket..omar lagi la..12 paket!...fuh memang nak jimat gila2 la kali ni..Esok diorang nak buat bentou @ bekal tengahari,kena la join jugak.Elaun pun cukup2 makan jer rasanya..huu...dah keja carik duit sendiri ni baru terasa betapa bernilainya duit even seringgit,100yen pun...
  • Baru dua hari kat jepun,tak sabar lak rasanya nak gi Sakuragi-cho....sono hi ga kuru to shinjitai desu.Tanoshimi matteru...tanoshimi ni shiteru?mukou...:-)

Okeh..jumpa lagi di hari dan waktu yang sama..esok atau lusa atau tulat....live dari Nanba,Osaka!...matane....

No comments: