30 December 2006

Itu Ini di Ujung 2006

-Cuti-

Walaupun tak sambut krismas,tapi aku cuti stat krismas eve
lagi....hoh!hoh!hoh!..(gelak santaklos)
Walaupun sambut raya haji, tapi aku tak cuti stat first day raya haji
lagi!...hahhahahampeh...:-(

Amende la cuti company nih...

-D'Jengka-

Balik Selasa malam,Jumaat petang dah balik KL semula..huu...sempat jugakla borak2 dengan mak..pasal keja, pasal keta, pasal masa depan sikit2,pasal masa belakang sikit2, n of course..pasal pempuan..hehehe...ye la kan takkan nak simpan2 kot dengan mak sendiri.Lain la kalau mak orang..(eh pahhal pulak nak citer kat mak orang..heheh)..Gi semayang jumaat naik motor ngan abah,tapi pesal ntah aku tengok meter motor tak lebih 40 pun aku bawak..haha...jangan kasi cikElly tau..malu2...

-Kipas-

Pepagi jumaat tu terbangun dek suara aboh..

"....niss..bla bla...hangit...bla bla...tak pusing..."...

huu baru bangun tido,tu je la yang aku mampu dengar.Pening gak pesalla tetiba hangit ni..ketiak aku hangit ker..tak pulak...tenyeh2 mata sikit rupa2nya kipas kat bilik tu dah nazak dah...bukan kipas siling or kipas stand tu..dia kipas kotak,ala yang cover depan kipas tu pun berpusing slow jugak tu...ha yang tu la...
Yang buat aku kagumnya dengan kipas tu bila mak cakap...

"Dah lama kipas ni..abah beli masa mak nak lahirkan kak Teh dulu.."....

aa?..kak Teh lahir? huishh..itu dah 20 tahun lepas tu...hebat hebat..

Kipas-Chan,arigatou! Terima kasih kerana mengipas kami selama 20 tahun...Jasamu dikenang,budimu tak hilang,pergimu....err kami carik lain ee..la la la...

-D'Karak-

On way balik KL..aku berdua jer dengan cikSiL, lepas sikit dari tol Karak tu keter2 dah mula slow,jalan pulak menurun bukit melingkar lingkok plak tu..huu ni mesti samtingrong nih...yapparii...

3,4 bijik keter bertaburan tepi jalan..kaca kacir almost penuh 3 lane hiway tu, dan kat lane tengah plak...ada sorang tengah tergolek!..gulp..cikSiL nak brenti tolong tengok tapi orang2 PLUS dah jaga area tu so aku rasa better kitorang jalan terus daripada menambah ke-jem-man jalan...huu....


Ingatkan dah reda,dalam 100 meter jer dari tempat accident tu tetiba ada plak sebijik lori macam lori simen dok senget tersangkut kat devider kiri bahu jalan..tengah completely terbakar!...gulp lagi...spark api tu bleh sampai ke lane kanan,cikSiL dengan gelabahnya tumpang lalu jugak kat situ..pastu aku plak meraba2 carik digicam kat dalam porch-bag kat seat sebelah(kot2la bleh amik gambar live kat situ)..elok jer kitorang kat sebelah lori tu tetiba plak lori tu bleh meletup lagi..opocot!..melatah la cikSiL kejap...huuh takut takut...
.......


...














-budak HR-

Tadi lepas keja aku melencong jap ke Low Yat..Balik awal pun bukannya buleh layan Astro....eh aku dah ada tv ke..hahaha...gelakkan diri sendiri....
Baru selangkah nak naik escalator kat ground floor , aku ter-bertembung mata plak dengan sorang amoi yang dok jaga kaunter kedai henpon betul2 kat tepi escalator tu...errkk..kaki aku dah stat mencair dah...
cepat2 aku tunduk mengalih pandangan ayu ini sambil mengatur semula tenaga dalam untuk membentuk semula kaki aku....Dah suku escalator naik aku curik2 tengok kat amoi tu lagi...

erkkk!!..dia dok tenung aku lagi!..urghh kali ni kepala lutut aku dua2 dah tercabut dah....chiss...tak bleh jadik ni...cepat2 aku tunduk lagi...aku pungut balik kepala lutut aku dan aku atur balik tenaga dalam untuk membentuk kaki aku semula....huh main kasar nih...

kali ni tak kira,apa nak jadik jadikla....tarik nafas dalam2...tahann...then aku toleh tengok amoi tu balik...urrghhhh...memang dia dok tengok dari tadi.Dengan pipi hampir nak meletup aku tengok dia balik...

..........satu saat...dua saat......

..mata sepet dia membesar..kening dia terangkat....macam nak cakap sesuatu..

..mata besar aku pun membesar..kening tak sikat aku pun terangkat....terikut2 plak riak muka amoi tu...

c'mon recall..recall....bukak kamus balik......sapa la budak nii..cepat niss...!!!...

...

huh Yattaa!!....OooOOoo.. budak HR ofis aku dulu rupanya.Actually masa aku mula2 masuk company ni bulan 6 dulu,dia n sorang lagi kawan dia la yang dok uruskan kitorang,dan urusan ke jepun dulu.Tapi seingat aku ada la dalam 3,4 kali jer aku penah jumpa dia..kasi copy IC,kasi slip gaji,dan yang paling aku ingat aku ada bagi kad/sijil KWSP aku yang sampai sekarang dia tak pulang2kan balik...hahaha...patutla...Pastu aku gi jepun training..n terus senyap jer...huu...

Dah 3 suku escalator...Dah makin jauh,sempat melambai hai jer kat dia dengan senyuman kambing pemalu yang paling malu penah aku buat.Dia pun lambai hai balik sambil sempat tangan dia berkata2.." appa la..sudah lupa ka?.."

Aiyya amoi manyak cantik manyak soli aa....my built-in memory sudah penuh la....hahaha....

Rasa besalah giler.Lepas aku window shopping aku turun balik..jumpa amoi tu...tak jumpa kang takut ngigau plak...hihii...

"..hey owwniss...ape kabar...".....

gulp....kalah lagi...with perfect pronounciation,dia ingat nama aku.....

"...haiii...........u apa kabar?surat kabar?.....bla bla bla.....(cepat2 cover)...

....bla bla....now part time...bla bla....dulu internship saja maa...bla bla...UPM..bla bla...today my 1st day here lorr...bla bla....baru balik jepun kan...mana souvenir from japan...haha..bla bla bla.....happy 2007!.....

gitulah citernya....huu....

tensen....

sebab sampai sekarang aku dok tulis blog ni, aku tak ingat2 lagi nama amoi tu...

aaa...jahatnya rasa...

akan ku tanya satu company nanti okeh...soli ya amoi...


Selamat Raya Haji n Selamat Menyambut 2007 kengkawan...



No comments: