03 December 2006

...Senyap tapi Sehat Tapi...




-TerSenyaP-

Sori kalau tetamu yang singgah kat sini dok risau..n terima kasih kerana dok risau.Kat dapur banyak biskut marie tu..next time amik je kalau tuanrumah takde yek:-)..
3-4 minggu ni banyak plak big event..walaupun bukan event untuk aku tapi sebagai seorang sedara,sebagai seorang kawan,sebagai seorang teman,sebagai seorang abang kena jugak la tempiasnya..(wahwah sunggoh poyo ini ayat..:p)..am just happy la kan..dapat menghappykan orang lain..orang kawen kita jadik tukang rewang,orang buat open house kita jadik tukang ngabeskan lauk,orang grad kita jadik tukang ambik gambor,orang pindah kita jadik tukang nnnyibuk..heheh..

-Pindah-

Sekarang pun aku dah selamat pindah umah..walaupun tak seindah mana tapi sikit demi sikit dah ada la rupa bilik bujang jepun..hehehe...dan dengan segala kuasa veto yang ada,akan ku pastikan rumah itu tak berlaku fenomena2 normal untuk kebanyakan rumah bujang lelaki.Akan kupastikan tiada sepah sepah,tiada kotoran degil di bilik air dan tandas,tiada ashtray di living room!,tiada kasut berkeliaran di luar rumah dan sebagai-bagainya.....huh semmmmangat!!jangan hangat2 taik ayam sudah..hahaha...

Untuk membujangjepunkan rumah itu..2 elemen ni kena tambah kat umah..
. Additional lighting for interior/display item...huu apa je la yang boleh aku display??
. Unsur2 hijau...kalau taruk bunga kang tak jantan la plak..so untuk lelaki mari kita taruk pokok2 kecik yang tak perlu maintenance sangat sebagai interior rumah...ala kat tesco banyak..hihi...

Sekarang dok excited plak nak hias living room...takper mari stat dari zero..kosong takde pape pun..

Then ari tu tejumpa kedai barang2 2nd-hand...ter berkenan plak dengan satu sofa comei nih...

Pastu ari tu kat Kesas highway singgahla R&R Kinrara..kononnya nak makan sate kajang kat situ..ter berkenan plak dengan satu carpet makcik Indon jual kat situ..penat tawar menawar dapat kurang seploh hinggit jer!huu... tapi bab2 tawar menawar ni sesungguhnya aku lemah..lembik hati sangat kot..hahaha...

Pastu teringat plak aku ada satu kerusi bawak balik dari jepun dulu..taruk skali kat living room tu so sofa comei tu takla keseorangan nanti....eh salah tatabahasa..so sofa comei tu takla kesesofaan nanti...hahaha....mengong2...so inilah current living room aku....la la la la....

(sofa comei: oits kerusi jepun..bosanla..tengok tv jom..
kerusi jepun: huh tengok tv?? tengok dinding buleh la!.. )

-Retak Hati??-

This time I really wanna tell a story about her..need to introduce?...Aku nak citerkan kat sini sebab aku nak ingat sampai bila-bila apa yang aku rasa..rasa hati bagai dikoyak koyak..betapa hancur luluhnya jiwa dan raga...bila someone u loved sanggup korbankan diri..dia yang tersayang cedera kerana kealpaan kita...
Hari tu..seperti biasa dia temankan aku keluar..Sabar dia meneman aku sehingga malam.Sehinggalah tiba masa untuk pulang..kami berpimpinan tangan melintas jalan..tangannya kupegang erat bagai tak bisa dipisah sesiapa....tapi aku silap..aku alpa..jalan yang kusangka tenang rupanya bagai taufan melanda dibelakang...
Dia dilanggar kereta..dia sedar kehadiran kereta yang melulu dari belakang dan terus cuba melindungi aku.Semuanya berlaku terlalu pantas.Dalam tak sedar dia dah tercampak ke tepi jalan..dengan luka parah di kaki......kelu..tak mampu aku berfikir masa tu..menyesal menangis air mata darah sekalipun dah tak berguna lagi...

Baby I love u..i need u..please dont leave me...
God..am really love her..Jika dia yang tertulis dalam ketentuanMu untukku..maka berilah kami peluang..nikmati hidup bersama selamanya...dibawah rahmatMu....


CikSiL...maafkan atas kealpaanku....



...Ada teman yang perasan...mungkin ini ker...kesinambungan entry lepas??...

...huuuuhh......



No comments: