01 May 2007

Perumpamaan?

(Sila Klik youtube di sidebar untuk background music..)

Hari ini Hari Pekerja..ramai orang bekerja cuti bekerja kerana hari ini Hari Pekerja..tapi ada jugak pekerja yang kena bekerja di Hari Pekerja..salah seorangnya adalah aku..so aku ucapkan Selamat Tak Hari Pekerja untuk aku...huhuuu....

Hari ini jugak family aku ada event..pergi mencandat sotong di Terengganu sana..huh..sungguhlah aku berbulu tak dapat join diorang.Tapi bukan aku jer,rupa2nya bgLong n Syapiq pun tak dapat join,semua sibuk di medan perjuangan masing2...harap mak abah tak kecik hati la ek,terutama abah..menantu2 kesayangan berjaya memeriahkan majelis yang ala2 hobi dia zaman muda dia dulu,tapi anak2 jantan dia yang hensem2 tak dapat join pulak..huu..nextime kita usaha2 lagi yek abah ek....ni kami ada sebaris lagu untuk mak abah....

"...tetapiii..aku haruuss..mencari rezekii...membelaa nasib kita bersamaaa..."

Sempena Tak Hari Pekerja ni jugak...aku mengambil keputusan untuk tidak lagi menjerumuskan diri ke halaman KawanKawanCyberia yang cukup terkenal seantero dunia cyber ini...halaman yang aku masuk tiap kali aku kat ofis..bukan nak updet sangat pun,tapi kat situ aku bleh tahu perkembangan terkini kawan2 aku tanpa perlu meng-sms ker meng-call ker ataupun men-chat2 ker...macam kata madah..kawan tu macam bintang,jauuh...tapi kita boleh nampak dia sekali sekala malap,sekali sekala bergemerlapan,kita suka tengok dia berkilau macam tu,dan bukannya kita nak kacaupun....hehee...korang tengah malap ker bergemerlapan?ker bergemersembilan?

ha dah tu...nape taknak menjerumuskan diri dalam Kawan2Cyber plak?

Bukannya tak nak tau hal orang lain dah,bukannya nak menyombong dah..ala kalau dah desperate sangat nak tau hal kawan just calling-calling sms-ing jer la ek..ape susah..back to basic..tak pun kalau rajin aku berutus surat la dengan korang....eh aku takde alamat umah korang..kensel!hahaha...

Tambahan lagi baru ni aku 'jatuh'...luka...so doktor Onis nasihat suh aku amik 'medical leave', makan ubat 'Time-adol',berehat dari masuk ke halaman tu(???),pergi la main boling,futsal dan ape2 jer lah yang boleh menyibukkan diri...dengan cara tu nescaya luka berdarah B- dalam mana sekali pun akan sembuh secara semulajadi...apa yang penting sekarang adalah....redha dan sabar...huu..

hmm..Abes, sampai bila?

Tengokla sampai ubat 'Time-adol' tu menampakkan kesan..Doktor Onis kata ubat tu free,so amikla banyak mana pun aku nak.Lagi banyak amik,lagi berkesan..tapi doktor Onis ingatkan jugak,luka macam tu terpulang pada tuannya nak sembuh,terpulang pada tuannya nak biar luka tu dalam mana....huu....baik dokter!

Ala bukannya wajibpun masuk laman tu kan..sampai masa aku rasa dah tak perlu, aku tutupla akaun kat situ nanti... :)

So untuk mak abah, mintak maafla banyak2, cerita serius yang kita bincang dulu nak kena ubah sikit..cerita serius yang kita borakkan dulu nak kena edit sikit sana sini...

Untuk my siblings....aok2 buat2 bodo jer la yek, koi poyo jer lebih ni..esok2 koi membongek la balik...huhuu..

Ops..ada perumpamaan terbaru aku terjumpa dalam kamus dewan bahasa dan pustakounis...muka surat 1507...begini bunyiknya...


.......Kalau Sakit itu bola...dah lama aku ajak geng2 aku main futsal tiap2 hari..mintak tolong sepak sikit sorang ...tolong release sikit...

.......Kalau Tak Paham itu tayar...takkan aku simpan untuk jadik spare-tyre cik SiL, dah lama aku buang dalam laut....jadik tukun...tinggalkan kat situ sampai bila2...at least berguna jugak jadik tempat ikan main petang petang...

Kalau Jujur itu bola bowling...tiap2 hari aku gi Pyramid Bowl tu prektis...untuk pastikan setiap balingan aku dapat strike,supaya pin bowling paham yang aku bukan main main,supaya pin bowling paham yang walaupun dia nampak bola aku melencong macam nak masuk longkang ,tapi last2 tetap menuju ke 'pocket' untuk memberi strike idaman....main boling sapa taknak strike kan..:p


Dan kalau ell oo vii eiii itu diumpamakan line tepon.......tak kisahla prepaid ker postpaid ker...

....

........


then a missed call is more than enough...

missed call pun jadiklah...




Huu....nak pinjam bahu...

taerenai no kono wakewakannai itami...


No comments: